perjantai 4. helmikuuta 2011

Rakkautta ilmassa? Ei ole Tapsa, ei.

tekijä: Taika Mäkelä päivä: 7. elokuuta 2009 kello 10:19

Mä olisin ollut tänään tuntia aiemmin työpaikalla ellei Tapsa (nimi muutettu) olisi halunnut jutella mun kanssa, sen sijaan että se olisi mukiloinut pari kaupungin työntekijää.

Tapsa oli lenkittämässä koiraansa -humalassa. Se oli huomannut minut harppomassa nurmikolla Sutin, Tatun ja Nuuskun kanssa ja ajatellut kokeilevansa onneaan.
Siinä mä kuuntelin humalaisen miehen puhetta hienosta koirastaan (oli se koira söötti joo), avioerostaan, siskostaan jonka luona hän oli kylässä ja tyttärestään, joka opiskelee ulkomailla yliopistossa. Mun varpaita paleli sandaaleissa märällä nurmikolla seistessä.

Tämä 47-vuotias mies kyseli olenko vapaa (en ole), ja jos en ole nyt olisinko puolen vuoden kuluttua (paha sanoa tulevaisuudesta, mutta epäilen). Uudelleen ja uudelleen. Ja yhä uudelleen ja uudelleen mä yririn livistää koko tilanteesta.
Tapsa -koiraihmisenä- osasi sitten kehua kuinka kauniit pohkeet mulla on. Kokonaisuuden tullessa puheeksi, joku saattaisi sanoa lihavaksi, mutta hänen mielestään olin juuri oikeanlainen, ja tähän poveen voisi tutustua lähemminkin. "Oliko nyt aivan varma ettet ole vapaa?" (On, aivan varma) "Sori mä olen humalassa, vai sanotaanko nykyään jurrissa?" (Tuli selväksi, ja ketä kiinnostaa enää tässä vaiheessa, kun mä olin päässyt livistämään nurmikolta jo kohti kotiin vievää hiekkatietä.)

Tapsa jätti mulle ohjeet mistä sen löytää: _____________________ (lisää tähän haluamasi Helsinkiläinen lähiö) koirapuistosta. Se on varmaan hyvä paikka tavata naisia.

Jos Tapsa olisi mun kaveri täällä Facebookissa, mä sanoisin sille: älä mene enää vankilaan, lopeta ne petosten tekemiset, ja voi olla että jonain päivänä lenkkipolulla sä tapaat jonkun muun joka ei ole niin varattu. Älä ole silloin jurrissa.

2 kommenttia:

  1. Ja kaikille ulkopuolisillekin tiedoksi että herra A.R. tuntee minut sen verran hyvin ettei oikeasti epäile minun olevan miesvihaaja. Jota en toki ole (alleviivattakoon se näin). Sen sijaan uskon yhdenvertaisuuteen ja feminismiin.

    VastaaPoista